گب:دىلمي زوؤن: نۊسخه'نˇ تؤفير

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Hashter (گب | ياوري‌ئن)
بدون خلاصۀ ویرایش
Varg (گب | ياوري‌ئن)
بدون خلاصۀ ویرایش
رچ ۷۸:
:::::::::@[[کارگير:Varg|ورگ]]: فرضاً که استدلالتان درست باشد؛ بالاتر هم عرض کردم چه بخواهیم چه نخواهیم سایت ویکی‌پدیا فقط و فقط و فقط به منبع اهمیت می‌دهد و لاغیر. حتی اگر کسی وجود این زبان را رد هم بکند باز هم نمی‌توان این مدخل را حذف کرد و باید نظر آن محقق در کنار نظر بقیه نوشته‌شود. [[کارگير:V.H|V.H]] ([[کارگيرˇ گب:V.H|گب]]) ‏۸ جۊن ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۴۷ (UTC)
:::::::::ما بر سر وجود یا عدم وجود این زبان بحث نمیکنیم؛ چون ما محقق نیستیم یا حداقل الان در این موقعیت فقط یک کاربر ساده ویکی‌پدیا هستیم. ما بر سر قوانین ویکیپدیا بحث میکنیم. قوانین به شما به‌عنوان یک کاربر ساده ویکی‌پدیا اجازه نمی‌دهند منابع را زیر سؤال ببرید. اگر اعتراضی به منابع ندارید، پس باید مطالب را بازگردانید. این وظیفه شما به‌عنوان یک مدیر است. [[کارگير:V.H|V.H]] ([[کارگيرˇ گب:V.H|گب]]) ‏۸ جۊن ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۵۲ (UTC)
 
:::::::::@[[کارگير:V.H|V.H]]
:::::::::استدلال بنده «فرضا» درست نیست بلکه متکی به منابع و اسنادی که در متن خود به تفصيل ارائه کرده‌ام درست است.
:::::::::دقيقا چون ویکیپدیا فقط و فقط بر اساس منابع عمل می‌کند پس منابع و مدارکی که ارائه کردم باید مورد استناد قرار گیرد ضمن اینکه در هیچ کدام از منابع مورد رجوع مدعیان وجود زبان دیلمی به عنوان زبانی جدا از گیلکی، عبارت «زبان دیلمی» ذکر نشده و این نکته خیلی مهم است که زبان مردم دیلم یا زبان اهل دیلم به زبان مردم یک منطقه اشاره دارد پس دوستان شما حق ندارند از خودشان عبارت زبان دیلمی را استنتاج کرده و بعد برای آن استدلال آورند. در نتیجه، اگر این عزيزان بر اساس منابعی که در مورد زبان مردم دیلم گزارشهایی داده‌اند، پژوهشی کرده و زبانی به نام دیلمی را کشف کرده‌اند و معتقدند با زبان گیلکی (و نه زبان مردم گیل) یکی نیست، این ادعا باید در داخل مقاله و به عنوان یکی از نظرات برخی پژوهشگران ذکر شود. که با این نظر شما موافقم و در همین مقاله زبان گیلکی در بخش گویشها این موضوع باید ذکر شود.
:::::::::منابع مورد رجوع شما هیچ کجا ذکری از «زبان دیلمی» نیاورده. پس طبق استدلال خودتان شما به عنوان کاربر ساده حق نداريد استنتاج خودتان را به عنوان حرف منابع به صورت مدخلی جدید در آورید. و بنده هم با آوردن منابعی بسیار این استنتاج شما را (و نه آن منابع را که ادعای شما را به طور مستقيم بیان نکرده) زير سوال بردم.
:::::::::و حالا اگر خودتان متنی در توضیح ادعای برخی منابع مبنی بر توصیف زبان مردم دیلم و توضیح اینکه این دیلم کجاست که مردمش زبانی با این خصوصيات دارند (باز بر اساس منابع) آماده کنید میتوانید در همین مدخل در جایی که مناسب است قرار دهید.
:::::::::من صرفا بر اساس مسئوليت علمی خودم عمل کردم و جالب است بدانید که اساسا بنده اهل همان منطقه‌اي هستم که در تاريخ به آن دیلم می‌گویند.
:::::::::[[کارگير:Varg|ورگ]] ([[کارگيرˇ گب:Varg|گب]]) ‏۲۹ جۊن ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۴۸ (UTC)
بازگشت به صفحهٔ «دىلمي زوؤن».