تیلیفن همراه یا موبایل تیلیفن (به انگلیسی: Mobile Phone) که اونه موبایل هم گیدی ، ایته شخصی وسیلهٔ ایسه و قابل حمل گودن برای ارتباط مخابراتی .

برای ایستفاده از تیلیفن همراه باید او کسی که ایستفاده کونه که اونه مشترک گیدی ، به ایته مخابراتی شبکهٔ موتصل ببه. برای ان که به شبکه اتصال پیدا کونه باید ایته حیساب اشتراک تیلیفون همراه در ایته از سرویس دهندگان ورجه (اپراتور) خوره بازا کونه. و هر تیلیفن همراه مشترک معمولاً تانه با خو گوشی ، ایته ارتباط تیلیفونی با اوشانی که تیلیفون ثابت یا همراه داریدی در هر جایه زمین (به شرطی که مشترک او سرویس در او نوقطه ببه) برقرارا کونه.


همراه گوشی دچينواچين

منظور از همراه گوشی (موبایل گوشی ) ایته وسیله ایسه که برای اتصال به تیلیفن همراه شبکهٔ به کار شه. ا وسیله که خوره نسلان گوناگونی داره توسط شرکتان سازنده تولید به و به فروش رسه. برخی از پیله شرکتان تولیدکنندیه گوشی در دونیا:

در موبایل میئن معمولاً ایته مجموعه نرم‎افزار یا سیستم عامل برای کونترل سخت‎افزار به کار بریدی و اونه جانبی برنامان توسط سیستم عامل به اجرا در ایه. ایته از سیستم عامل‌های معروف برای موبایلان ،سیستم عامل سیمبیان (Symbian) ایسه.


معروف ترین سیستم عامل‌های تلفن همراه دچينواچين