گل آقا: نۊسخه'نˇ تؤفير

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
AminSanaei (گب | ياوري‌ئن)
بدون خلاصۀ ویرایش
رهنما (گب | ياوري‌ئن)
بدون خلاصۀ ویرایش
رچ ۳:
'''اخم در چنته گل آقا نیست'''
 
[[کیومرث صابری فومنی]](گل آقا) در 7 شهریوره 1320 در [[صومعه سرا]] مین به دونیا بومو.
 
یکای ساله بو که خو پئره ازجه دست بده. در ا موقع اون پیله برار علی ، که ازاونه زنپئر اولاولی اونهزن پئرجا بو درس و مشقه رهاولا کونه تا نان اور خانه ببه.
 
کیومرث هم بعد ازان این که دورانابتدایی ابتداییهدوران تمنمهتومانا کونه شه خیاطی و مشغول بکار به. اما به اصرار خو مار و دورفامیلان وخو برندرسا از نو شه سر خوسرا تحصیل،گیره، تا در سال 1336 درمین امتحانایمتحان ورودی [[دانشسرایه|دانشسرا]]یه کیشاورزیه [[ساری]] که اون هم از [[فومن]] جا فقط یک نفر گیفتی قبولا به.
 
دوسال ازجه ا دوران گذره، درگوذره، سن 18 سالیگی مین به عنوانعونوان ایته معلیم در [[کسما]] دورون مشغول معلیمی به. و یکای سال هم درایته روستاییروستا بهمین نامبه ایسم[[کوچه چال]] ایته مدرسه چهارکلاسه ای نهابو بدون معلممعلم، ناظمناظم، فراش و.. که در اویه مشغول به خدمتگذاری به.
 
بیست ساله بو که شه در رشته ادبی به صورت متفرقه امتحانایمتحان دهه و [[دیپلم]] فیگیره. در هو سال دردورون [[کونکور]] رشتهمین رشتیه سیاسی [[دانشکده حقوق تهران]] اونه پذیریدیقوبیل کونیدی و چون [[فومن]]ه مئن در [[دبستان]] و [[دبیرستان]] دورون درس دهایی ، بجز چند ماه اول سالسالا بقیه غیرحضوری بوگذرانه.
 
در سال 1353 در رشتیه [[ادبیات]] تطبیقی دانیشگاهدانشگاه تهران در مقطع [[کارشناسی ارشد]] مین پذیرفته ببوسته.
 
صابری خو اولین شعرا در 14 سالگسسالگی مین بوگوفته و هو زمانزمات اونه ایته ازجه شعران در مجلهمجلیه [[امید ایران]] دورون چاپ ببوسته.
 
زمانزمات تحصیل در دانشکده (1340) در تظاهرات دورون شرکت کنهکونه وازو طرفجه نیروهایطرف امنیتی نیروان اونه گردن مضروبآسیب بهدینه . صابری ا ماجرایه به صورت شعر دراوره با نام(گردن شکسته فومنی) و شعرا اوسه کونه برای [[مجله طنز توفیق]] ره.
بعد از چاپ ا شعر در مجله توفیق پای صابری به کار طنز پردازی بازا به و تا سال 1345 هر چند وقت یکبار اشعار طنزی برای توفیق ارسال گودی.
 
بعد از چاپ ا شعر در مجله توفیق مین پای صابری به کار طنز پردازی بازا به و تا سال 1345 هر چند وقت یکبارای بار اشعار طنزی برای توفیق ارسالره اوسه گودی.
در همین سال مطلب طنز امیزی در مورد عروسی نخست وزیر او وقت بینیویشه بو که در دو صفحه توفیق چاپ به وا کار موفقیت زیادی برای اون به همراه اوره.
 
درهه همینسال سالمین مطلب طنز امیزی در مورد عروسی نخست وزیر او وقت بینیویشه بو که درتوفیق دو صفحه توفیقدورون چاپ به واو ا کار موفقیت زیادی برای اون ره به همراه اوره.
[[حسین توفیق]]، سردبیر نشریه که پی به استعدادهای درخشان صابری ببردبو تمام خو سعیه کونه تا اونه به [[تهران]] منتقلا کونه و اونه همکار ثابت مجله چاکونه. به ا ترتیب صابری بومو تهران صبحا ایته از دبیرستانان مئن درس دایی و عصران هم شویی مجله توفیق. بعد از یه مدت کوتاهی به معاون سردبیر مجله. صابری در توفیق مطالبی که نوشتی ایسمهای مستعاری خو رو بنابو: میرزاگل ، عبدالفانوس ، ریش سفید ، لوده ، گردن شکسته فومنی و....
 
[[حسین توفیق]]، سردبیر نشریه که پی به استعدادهایاستعدادان درخشان صابری ببردبو تمام خو سعیه کونه تا اونه به [[تهران]] منتقلامونتقلا کونه و اونه همکار ثابت مجله چاکونه. به ا ترتیب صابری بومو تهران صبحا ایته ازجه دبیرستانان مئن درس دایی و عصران هم شویی مجله توفیق. بعد ازایته یهکوچی مدت کوتاهی به معاون سردبیر مجله. صابری در توفیق دورون مطالبی که نوشتینیویشتی ایسمهایایسمان مستعاری خو رو بنابو: میرزاگل ، عبدالفانوس ، ریش سفید ، لوده ، گردن شکسته فومنی و....
توفیق در سال 1350 تعطیله به و فومنی خو درس دانا ایدامه ده و گاهی هم در چند تا نشریه که مطالب جدی نوشتیدی از جمله: فردوسی ، سپیدوسیاه، نگین و امید ایران مطلب نویشتی. در سال 1350 در هنرستان کار آموز تهران با [[محمد علی رجایی]] اشنا به که با هم خیلی صمیمی بئده و پس از انقلاب در زمان نخست وزیری شهید رجایی به معاونت فرهنگی و مطبوعاتیه اون برگزیده به و در زمان [[ریاست جمهوری]]ه اون به مقام مشاورت فرهنگی رسه. در زمان ریاست جمهوری [[ایت الله خامنه ای]] هم در هه پست مانه تا این که در سال 1362 رسما از مشاغل سیاسی کناره گیری کونه.
 
توفیق سال 1350 تعطیلا به و فومنی خو درس دانا ایدامه ده و گاهی هم چند تا نشریه دورون که مطالب جدی نوشتیدی مثل : فردوسی ، سپیدوسیاه، نگین و امید ایران مطلب نویشتی.
صابری بعد ها ایته ستون طنز در [[روزنامه اطلاعات]] ایجاد کونه. اولین(دوکلمه حرف حساب) با امضای ((گل آقا)) در 23 دی ماهه 1363در روزنامه اطلاعات به چاپ رسه. بعد از یه مدت کوتاهی گل آقا به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در طنز کشور و مهمتریت منتقد دولت در داخل کشور تبدیل به و تانه نظر بسیاری از مردم و بزرگان داخلی و حتی خارجیه به خودش جلب بوکونه. طنز سیاسی که تقریبا از 1359 تعطیل ببوسته بو با دو کلمه حرف حساب جان دوباره ای گیره . تقریبا شش سال پس از اولین دوکلمه حرف حساب صابری تقاضای ایجاد نشریه ای ره کونه به نام هفته نامه گل آقا.
 
توفیق در سال 1350 تعطیله به و فومنی خو درس دانا ایدامه ده و گاهی هم در چند تا نشریه که مطالب جدی نوشتیدی از جمله: فردوسی ، سپیدوسیاه، نگین و امید ایران مطلب نویشتی. در سال 1350 در هنرستانهونرستان کار آموز تهران با [[محمد علی رجایی]] اشنا به که با هم خیلی صمیمی بئده و پسبعد ازاینقلاب انقلاب در زمانزمات نخست وزیری شهید رجایی به معاونت فرهنگی و مطبوعاتیه اون برگزیده به و در زمانزمات [[ریاست جمهوری]]ه اون به مقام مشاورت فرهنگی رسهفارسه. در زمانزمات ریاست جمهوری [[ایت الله خامنه ای]] هم در هه پست مین مانه تا اینان که در سال 1362 رسما ازجه مشاغلسیاسی سیاسیشغلان کناره گیری کونه.
اولین شماره ا نشریه در ابان ماه 1369 منتشر و با استقبال فوق العاده ای روبرو ببوسته. صابری در مرداد 1370 [[ماهنامه گل اقا]] و در اسفند همون سال [[سالنامه گل اقا]]یه و در فروردین 1387 مجله ([[بچه ها ...گل اقا]]یه) منتشر کونه. و هتویی موسسه گل اقایه به عنوان خانه طنز ایران معرفی کونه. گل آقا در ابان 1381 بدون ذکر هیچ دلیلی انتشار هفته نامه گل اقایا متوقفا کونه. کیومرث صابری فومنی بعد از تحمل گودن ایته بیماری سنگین ([[سرطان خون]])، در صبح 11 اوردیبهشت 1383 در [[بیمارستان مهر تهران]] جان به جان آفرین تسلیم کونه.
 
صابری بعد هابعدنان ایته ستون طنز در [[روزنامه اطلاعات]] ایجادمین کونهچاکونه. اولین(دوکلمه حرف حساب) با امضای ((گل آقا)) در 23 دی ماهه 1363در روزنامه1363 روزنامیه اطلاعات مین به چاپ رسه. بعد از یه مدتکوچی کوتاهیمدت گل آقا به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در طنز کشور مین و مهمتریتموهمتریت منتقد دولت در داخل کشور دورون تبدیل به و تانه نظر بسیاریخیلی ازجه مردم و بزرگانپیله انانه داخلی و حتی خارجیه به خودش جلب بوکونه. طنز سیاسی که تقریبا ازجه سال 1359 تعطیل ببوسته بو با دو کلمه حرف حسابحیساب جان دوباره ای گیره . تقریبا شش سال پس ازبعد اولین دوکلمه حرف حسابحیساب صابری تقاضای ایجادبازاگودن ایته نشریه ای ره کونه به نام هفته نامهنامیه گل آقا.
 
اولین شماریه ا نشریه ابان ماه 1369 مونتشر و با استقبال زیادی روبرو ببوسته. صابری مرداد 1370 [[ماهنامه گل اقا]] و ایسفند هو سال [[سالنامه گل اقا]]یه و فروردین 1387 مجلیه ([[بچه ها ...گل اقا]]یه) مونتشر کونه. و هتویی موسسه گل اقایه به عونوان ایران خانیه طنز معرفی کونه.
 
اولین شماره ا نشریه در ابان ماه 1369 منتشر و با استقبال فوق العاده ای روبرو ببوسته. صابری در مرداد 1370 [[ماهنامه گل اقا]] و در اسفند همون سال [[سالنامه گل اقا]]یه و در فروردین 1387 مجله ([[بچه ها ...گل اقا]]یه) منتشر کونه. و هتویی موسسه گل اقایه به عنوان خانه طنز ایران معرفی کونه. گل آقا در ابان 1381 بدون ذکر هیچ دلیلی انتشار هفته نامهنامیه گل اقایا متوقفا کونه. کیومرث صابری فومنی بعد از تحمل گودن ایته بیماری سنگین ([[سرطان خون]])، در صبح 11 اوردیبهشت 1383 در [[بیمارستان مهر تهران]] مین جان به جان آفرین تسلیم کونه.
 
----
سطر ۳۵ ⟵ ۴۰:
 
[[رده:مردوم]]
[[رده:هونر]]