سياکل: نۊسخه'نˇ تؤفير

محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Nasi 1987 (گب | ياوري‌ئن)
سیاهکل
بدون خلاصۀ ویرایش
رچ ۱۶:
|کلسیا عرض جوغرافیایی به درجه=
|کلسیا عرض جوغرافیایی به دقیقه=
|پیش‌شوماره=؟؟؟0142
|اینترنتی سایت=
|شهرؤن= [[دیلمان]]، مرکزی
|بخشؤن= [[دیلمان]]، مرکزی
}}
 
 
'''سیاکل''' از شهرستان‌های استان [[گیلان]] در شمال ایران ئیسه.
اونه مرکز ، شهر [[سیاهکل]] ئیسه. ا شهرستان دارای ۲ بخش و ۵ [[دهستان]] ئیسه.
 
زبان بخش مركزي سياكل [[گيلكی]] و زبان مردوم كوهستان [[ديلمی]] ئیسه كه به دليل شونو امون چندين ساله شبيه هم ببوستده. ئیته از شهرستان های خوش آب و هوای اوستان [[گیلان]] سیاکل ئیسه .
 
شهرستان [[سیاكل]] در شرق اوستان [[گیلان]] واقع ببوسته و از شمال و شمال‌شرقی به [[لاجان]]، از شرق به [[لنگرود]]، از جنوب‌شرقی به [[املش]] و [[رودسر]]، از جنوب به [[مازندران]]، از جنوب‌غربی به رودبار و از غرب به [[رشت]] وصله. هتویی قسمتی از رشته‌كوه البرز، ناحیه بوزرگی از جنوب ا منطقه شامل به. موهم‌ترین روخانان جاری در اویه، [[شیمرود]] و [[خرارود]] ایسئده.
 
موهم‌ترین قسمت ا شهرستان كه دارای پیشینه تاریخی ئیسه [[دیلمان]] ایسم داره و موهم‌ترین روستای اون [["اسپیلی"]] ایسه. [[دیلمان]] در قدیمان خیلی پیله دانه بو و از ای طرف به [[مازندران]] و از او طرف به [[قزوین]] محدودا بستی و در قرون چهارم و پنجم هجری‌قمری، مقر حكومت [[دیلمیان]] بو و [[گیلان]] ایته از ولایات اون به حیساب امویی امِا یعد از از بین شونه خاندان [[آل‌بویه]] و تعرض سرداران محلّی، ا پیله سرزمین كم‌كم كوچیكا بو، تا ایمروز كه ایته از بخش‌های گیلان به حیساب ایه.
 
شهرستُن سیاهکل از شهرستان‌های استان گیلان در شمال ایران ایسه که مختصات جغرافیایی 36درجه و 41 دقيقه تا 37 درجه و 11 دقيقه عرض شمالي از خط استوا 49 درجه و 44 دقيقه تا 51 درجه و 10 دقيقه طول شرقي از نصف النهار مبداء مییَن واقع ببُ، از شمال به شهرستان لاجُن ، ازغرب به شهرستان رشت ، ازجنوب به شهرستان رودبار و از شرق به شهرستان املش و لنگرود محدود ایسه. شهرستُن سیاهکل از لحاظ ژئوفولوژی از دو ناحیه عمده کوهستُنی و جلگه ای تشکیل ببُ که ناحیه کوهستُنی، بخشی از دامنه های شمالی رشته کوه البرز ایسه و اینه مهمترین ارتفاعات دلفک و شاهنشین ایسه. ناحیه جلگه ای بخش مهمی از جلگه پهناور گیلان به شمار اَیه. شهرستُن سیاهکل دو نوع آو و هوا دره، آو هوای معتدل خزری، تابستُنُن مولایم و مرطوب و زمستنُن خونک و مرطوب. آو و هوای کوهستُنی، تابستُنن معتدل و زمستنُن سرد و خشن، با توجه وارش فراون نواحی کوهستنی میین، روخننه متعددی ای منطقه می ین جریُن دره که عبارت ایسن از: شیم رود، خرارود، چاکرود. ای شهرستن که سال 76 از لاجُن جودا و مستقل ببُ، وسعتی بالغ بر 877/1069 کيلو متر مربع دره که شامل دو بخش : مرکزي و ديلمان وپنج دهستان : توتکي ، خرارود، مالفجان، پيرکوه وديلمان وداراي 248 آبادي که 225 آبادي آن داراي سکنه و 23 آبادي آن خالي از سکنه ایسه.